czwartek, 13 lutego 2014

Pudełko z recyklingu


Praca, którą chcę dziś pokazać, to istny recykling - bo jak inaczej nazwać wykorzystanie kartonika po paczce pocztowej, resztek sznurków konopnych, metki ubraniowej, papierowej torby z IKEA i starego guzika od swetra?
Impulsem do stworzenia tego pudełka było wyzwanie Artimeno. A gdy już praca została ukończona, uznałam, iż pudełko nie może po prostu wylądować na półce, dlatego spakowałam w nie trochę słodkości i planuję całą paczuszkę wręczyć Komuś Ważnemu, ot jako niewielki podarunek prosto z serca.

Brązowe kwiaty zrobione zostały ręcznie z papieru odzyskanego z torby IKEA.
Płatki dwóch z nich zabarwiłam perłową pastą akrylową (niestety, aparat nie złapał subtelnego złocenia),
a do środka wkleiłam perełki.

Wnętrze pocztowego kartonika wykleiłam szarym papierem odzyskanym z torby, a ścianki boczne owinęłam sznurkiem.
Wieczko zdobi kompozycja na bazie papieru "Tęsknota" z kolekcji "Ocean Uczuć" Crafty Moly.

Jestem dumna z siebie z kilku powodów.
Po pierwsze, po raz pierwszy w życiu zrobiłam przeszycia. Krawcowa ze mnie żadna, ale ten ręczny szew jest (moim zdaniem) całkiem przyzwoity. Ładnie skomponował się z papierem i koronką, wypełniając przestrzeń wieczka obok głównej kompozycji.
Ponad to przełamałam się i wykorzystałam zakupione niedawno - acz zupełnie przez pomyłkę - pasty akrylowe. W tej pracy widać (choć nie na zdjęciach, niestety...) pastę perłową, dającą subtelny złoty połysk. Pomalowałam nią tag i płatki kwiatów. Nadal nie jestem zwolenniczką wykorzystywania kilogramów mediów, ale być może przekonam się do niektórych efektów.

Moje recyklingowe pudełko zgłaszam oczywiście na wyzwanie #21 Ekologiczne Artimeno.













A ze względu na zawartość oraz kolorystykę - także na "czekoladowe" wyzwanie #2 Pracowni Rękodzieła Szok.

Skoro podarunek dla Ważnej Osoby, z głębi serca - to i z uczuciem! Zatem zgłaszam się również na wyzwanie na blogu Scrapowy Pas Startowy "Uczucie".



7 komentarzy :

  1. Piękne kompozycja kwiatowa rewelacyjna. :) Dziękujemy za udział w wyzwaniu Artimeno.
    DT Artimeno

    OdpowiedzUsuń
  2. niesamowite, wspaniale wykorzystane z pozoru niepotrzebne rzeczy :) najlepsze, że wcale nie wyglądają jak resztki i "śmieci" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całość świetnie się komponuje. Ten ręczny szew - super. No i te kwiatki, aż trudno uwierzyć, że z takiego materiału powstały ;)
    Dziękuję za udział w wyzwaniu PR SZOK!

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezwykłe pudełeczko i piękna kompozycja kwiatowa na nim:) Dziękuję za udział w wyzwaniu, DT Artimeno.

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie scrabooking polega na robieniu pięknych rzeczy z niczego (a nie jak wszyscy myślą z pięknych designerskich papierów i gotowych kwiatków), prawdziwy scrap powstawał ze "śmieci" (skrawków tkaniny, wycinków papieru i różnych takich rzeczy). Więc Twoja praca jak najbardziej jest w temacie!
    Ten ktoś dostanie superaśny prezent!

    OdpowiedzUsuń
  6. uwielbiam takie prace!
    dziękuję za udział wyzwaniu PR SZOK :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podoba mi się dobór kolorów. Dziękuje za udział w wyzwaniu SPS.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka